2011. március 14., hétfő

Az ember játszótere

Sötét magány;
Minden fekete-fehérben,
De nem tart soká a fakóság,
Túlragyogják világunkat a színek.

Hisz a fény
Megjelent az éjszaka végén;
De van, hogy tudni valamit
Nem elég.

Mert az igazság
Mindenkinél más:
Én mondom ezt,
Mire Te mást értesz.

Értelmetlen szöveg ez?
Könnyű bármit hozzátenni?
Mi az élet értelme?
Élni, vagy tán meghalni?

Élni szeretnék.
Létem után a fellegekben is;
De nem örökké.
Kíváncsiságom megőrjít.

Megismerek dolgokat,
S kipróbálok sok olyat,
Amit egyébként
Messziről elkerülnék.

Sokat másztam fára,
Számoltam és okosodtam.
Aztán - majd egyszer -
Megtanítom ezeket a gyerekeimnek.

S amikor felnőnek,
Továbbadják ismeretüket.
S mindez így addig megy,
Míg az élet az ember játszótere.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése